Skip to main content

Perjalanan hidup dalam satu hari ( weekdays )




CLASSMATE TERCHENTA (MD8)


Ok, firstly dekat Kolej Matrikulasi Johor ni kelas akan bermula pada hari Ahad sampai hari Khamis.So, memang tak sam dengan negeri negeri yang lain lahh kan . Jadi nya satu hari tu memang takkan ada masa yang banyak untuk berfoya foya. Biasalah dari sekolah menengah memang dah biasa hidup berfoya foya ni. tak de lah berfoya foya mana pun. Honestly, aku kata kat sini masa memang mcmc sardin. Yass MASA dekat sini memang sangat sempt, sendat mampat , dan sewaktu dengan nya.So, betullah masa sekolah dulu ada fedah nya cikgu suruh buat karangan tajuk cara menghargai masa dengan baik. Boleh lah apply sikit kat sini untuk menuju kejayaan. ** tangan kat bahu mata pandang atas **.

Next, kelas kat sini akan bermula pada pukul 8 pagi sampai 4 petang. tapi kadang kadang ada je yang kene extand kelas sebab tak cukup masa and banyak lagi benda yang kene belajar. So kene lah korban kan masa nak rehat nak TIDO, nak gossip tu semua. huhu.

dari pukul 8 sampai pukul 4 tu akan ada rehat dalam satu jam. iaitu pada pukul 1 sampai 2. so boleh lahh rehat rehat kan minda makan ke solat pastu sambung balik kelas kul 2 sampai 4. faham faham je lah kan kalau dah petang cuaca panas pastu baru lepas makan.haaaa. nampak tak perangai buruk nya dah keluar. ok sambung. pastu bila dah habis kelas kalau sesiapa yang tak faham apa yang lect ajar time kuliah bolehlah jumpa beliau kat admin (bilik guru lah tu/stuff room). haa aku lah tu orng nya yang memang selalu kene jumpa lect. memang ni lah muka nya. tapi aku ni special sikit. maksud nya aku ni dalam kalangan yang belum nak pandai so dalam subjek chemistry dengan physixs kalau aku nak jumpa cikgu aku didahulukan. sebab aku termasuk dalam golongan yang lemah huhu. kalu physics kitorang panggil PHYSICS FIGHTERS, kalau chemistry I LOVE CHEMISTRY. haa kelass gittewww.

ok next pada waktu malam pulak. biasalah bersihkan diri, solat tu semua. pastu kalau poket masyukk boleh berparti ngan rumet kat cafe (melantak). kalau macam hujung bulan tu haa apa lagi maggi menjadi peneman setia perut ni haa. yeahh. ok

pastu dah solat makn tu semua, back to basic. nak tak nak kene lah buat ulangkaji bali apa  yg belajar satu hari tadi. tapiu kebanyakan nya malam kami akan buat assignment yang melambak untuk dihantar pada esok hari. haha bisalah kami memang suka buat kerja last minit ni., so jangan lah contohi kami. huhu.

ok dah tu jekott untuk setakat ni .. k dahh rakkluu.


Yang ni gambar time sambutan hari tak berapa nak raya

(muka bahagia bukan ??





Comments

Popular posts from this blog

NICE VIEW

Suasana Kolej Matrikulasi Johor. apa yang istimewanya KMJ nih? Entah. Aku tak tahu langsung masa awal awal masuk dulu. Tapi bila lama lama kat situ, banyakk sangat keistimewaan yang aku nampak.  Kelapa sawit Gunung ganang Padang Langit  Kabus ala ala di Londonn Lecturer <3 nbsp="nbsp"> Lecturer kat KMJ memang sempoi, best, sporting gila! Secara keseluruhannya, konklusi yang dapat aku simpulkan sepanjang aku kat matrik dulu ialah..  Manusia ibarat rubber band. kita takkan tahu kemampuan kita selagi kita belum cuba untuk cuba pergi lebih jauh. cuba try tarik rubber band tu. jauh, kan dia boleh pergi? hihi tapi kalau tarik rubber band over sangat boleh putus. kita jangan pula over seperti itu. Be yourself, percaya pada kemampuan anda. Anda boleh. You will never know it until you try it.  

TANGKAK FAV PLACES

Kedudukan Bandar Tangkak juga berhampiran dengan Gunung Ledang yang merupakan pusat pelancongan dan mempunyai pemandangan yang indah dan air terjun yang jernih. Ia juga bersempadan dengan Jasin, Melaka dan lebih kurang 45 minit dari bandar Melaka. Dari Kuala Lumpur, Tangkak hanya kira-kira 2 jam perjalanan melalui Lebuhraya Utara-Selatan dan keluar ke Tol Tangkak dan belok ke kanan. Bandar Tangkak hanya kira-kira 3 minit dari Susur keluar tol. Ia terletak dalam daerah Ledang. Infrastruktur Tangkak seperti bandar-bandar lain di Malaysia mempunyai sistem jalan raya yang baik dan mempunyai pelbagai kemudahan seperti sekolah, hospital dan pusat pendidikan seperti Kolej Matrikulasi Johor, Institut Latihan Perindustrian Sagil, Kolej Komuniti Ledangdan Pusat Kegiatan Guru Tangkak. Tarikan utama Tangkak dikenali di kalangan penduduk tempatan dengan gelaran Syurga Kain atau Bandar Fabrik kerana mempunyai banyak kedai kain yang menjual pelbagai fabrik yang cantik. Memang

horrible weekends but very nice to me hohoho

pada suatu hari weekend iaitu pada hari sabtu. hahahha. ok macam ni hari khamis ada hari sukan kmj. hari sukan ni lawan antara blok. biasa kan hari sukan ada tema colour kan. blok kitorang dapat  colour purple. lawa bukan ?? haa pastu aku ni memang lah nak sumbang kepada blok kan . nak masuk lari lah nak masuk lompat jauh tu semua. tapi sdah penuh. hm sangat kecewa. tapi takpe perbarisan ade lagi kosong RASA NYA LAH . ,alang nya penuh jugak haa aku pun apa lagi just redooo je lah nak. dissapointing betul lah kan tak dapat sumbang apa apa pada blok ku yang tersayang ni.  sodiorang yang terlibat ni pu buat lahpreparation semua. and aku yang tak masuk apa apa mni pon menyibuk lah ngan diorang padahal takde kene mengena pun. so esk nya hari sukan malam tu kitorg semua tidor awal ah sebabesok nya memang kene bangun awal. kul 7 dah kene ada kat astaka. so kitorg tido awal. pastu beria suruh roomates tolong kejut aku. nak tau apa jadi esok nya ???? AKU TAK PERGI HARI SUKAN TU DAN AKU TERL